ליצמן בנאום ממלכתי: "המכנה המשותף שלנו רחב וגדול מהמפריד"

    מרות ההבדלים בינינו, למרות המוצא השונה, הדעות, התרבויות, למרות כל השוני בינינו, הגורל שלנו משותף. דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים - הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו
    איתי גדסי 4 Comment on ליצמן בנאום ממלכתי: "המכנה המשותף שלנו רחב וגדול מהמפריד"

    שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף כנציג הממשלה בטקס יום הזיכרון בקרית גת, ונשא נאום לזכר הנופלים • "בשמם של הבנים והבנות, שנתנו את נפשם למען העם הזה, נפעל לקירוב לבבות ולכיבוד הזולת" • צפו בנאום המלא

    מרות ההבדלים בינינו, למרות המוצא השונה, הדעות, התרבויות, למרות כל השוני בינינו, הגורל שלנו משותף. דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים - הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו
    18:44
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on התרגיל הפוליטי המבריק וביטול ההילולה במירון | הקבינט מתכנס שוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "המשפחות השכולות אינן לבדן. מאחוריהן עומדים עם שכול ומדינה שכולה. מדינה שלמה שזוכרת את כל אחד ואחת. בשמם, בפניהם ובקולם. זוכרים ומוקירים את סיפור חייהם שנקטע באיבו, למען כולנו בארץ ישראל".

    את הדברים אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בקרית גת. הוא הזכיר את מאמר חז"ל 'ארץ ישראל נקנית בייסורים', והוסיף: "לא באתי לנחם אתכם, כולנו יודעים שעוד לא נולדו המילים שריפאו כאב על אובדן של אדם קרוב, ועוד לא נולדו המשפטים שניחמו שכול. באתי לחזק ולתמוך, ולהיות איתכם ברגעי הזיכרון האלה הקשים מנשוא".

    "ובאתי גם בשביל כולנו, אנחנו החיים כאן. בשביל עתידנו המשותף בארץ שלנו. כי האחדות בינינו, בתוכנו, היא סוד הקיום הניצחי של העם היהודי. אין לי כל ספק כי יקירנו, יקירכם, שנפלו יחד בקרב, מבקשים שאנחנו החיים, נהיה יחד גם בחיי היום-יום".

    הוא המשיך: "למרות ההבדלים בינינו, למרות המוצא השונה, הדעות, התרבויות, למרות כל השוני בינינו, הגורל שלנו משותף. דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים – הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו, והאיום האיראני מופנה כלפי כולנו.

    ליצמן, שהשתתף באירוע כנציג הממשלה, בחר להדגיש את חשיבות האחדות לקיומנו בארץ. "היכולת שלנו לעמוד מול כל האיומים האלה נוכח אנטישמיות גוברת בעולם, ואיומי הטרור בארץ ובעולם, נעוצה ביכולת שלנו להביא לאחדות העם. לאחדות זאת יש משקל מכריע. גורלנו המשותף מביא אותנו לחיות בחיבור חברתי כתנאי הכרחי להישרדות לאורך זמן, בעזרת השם.

    "ברור לי כי המכנה המשותף שלנו הוא רחב וגדול יותר מאשר המפריד. תפקידנו לחפש את המאחד, את המחבר ואת המשותף לנו. כי כולנו בני עם אחד אנחנו. זה המסר לעם הזה, זה האתגר הניצב לפתחנו בשנת ה 68 לעצמאות מדינת ישראל.

    "בשמם של הבנים והבנות, שנתנו את נפשם למען העם הזה, נפעל לקירוב לבבות ולכיבוד הזולת, כדי שנזכה לחברה צודקת יותר, שיוויונית יותר ואמונית יותר. בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו, יהי זכרם של הנופלים בליבנו עד עולם, ויקוים בנו דברי הפסוק: הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ", סיים.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      חזק!!!!!!!!!!!!!!! ככה צריך! אבל חבל שלא כלנו אומרים את זה

    2. 2

      ליצמן בסדר גמור עשה בשכל כך צריך חנהוג
      כולנו כחול לבן